8/12/2011

愛しのローズマリー~Love rosemary!~

私がアロマに最初に興味を持ったのは、
エステサロンでのこと。
行きつけのサロン(昔はリッチだった・・・!)では、
毎回、施術中に、気分やその時の状況によって、精油を選ばせてくれました。
初めは、精油について何もしらなかったのですが、
ふと嗅いだローズマリーの香りが、なんだか私のフィーリングに合っていて、
それ以降、ローズマリーは効用に関係なくブレンドしてもらうようになりました。
名前も可愛いですが、その可愛らしさからはちょっと離れた、
さわやかな香りがお気に入りです。
家で芳香浴をするときは、たいていローズマリーを使っています。
しかも、ローズマリーは、私の誕生月のお花なんですって!
ああ、愛しのローズマリー!

ローズマリーについて
学名:Rosemarinus officinalis
抽出部位:葉、茎、花
花言葉:思い出、記憶、私を想って、静かな力強さ
作用:記憶力アップ、若返り(肌の引き締め効果)、発汗・利尿・鎮痛作用、花粉症緩和
注意点:血圧を上昇させる恐れがあるため、高齢者や妊婦には使わない方がいいです。

♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪♪

When I first became interested in aromatherapy is at an salon where I often went (oh…I was rich at that time…).
At the salon, we could choose essential oils that we wanted to use, depending on our moods or mental/health conditions.
I was not familiar with essential oils at all, but the scent of rosemary hit my centre.
It went very well with my feeling whenever it was.
Since then I asked the esthetician to blend rosemary for me.
I like the name “rosemary”, which sounds cute, but I like the fresh scent too.
I use rosemary at home for aromatic bath.
Rosemary is the flower for April, which is my birth month.
Ah, I love rosemary!!!

About rosemary
Botanic name: Rosemarinus officinalis
Extracted part: Leaf, cane, and flower
Language of flowers: Memory, Please think of me, Serene but very strong encouragement
Acting: Improve faculty to memorise, rejuvenation (skin-tightening), sudation/diuresis/pain relief, relief of cedar pollen allergy
Note: It is said to add blood pressure, so it is contraindicated for elderly people and pregnant women

No comments:

Post a Comment